beats by dre cheap

U IME ALLAHA,MILOSTIVOG,SAMILOSNOG

Izbor bracnog druga                  

Izbor bračnog druga jedna je od najvažnijih tema u životu čovjeka, posebno zbog toga što veći dio svog života on provede u braku. S kim će muškarac, odnosno žena živjeti slijedećih četrdeset godina trebalo bi da bude velika briga i izazov svakog mladića i djevojke zbog kojih će ovoj temi posvetiti mnogo više vremena.

Žalosno je da današnji muškarci mnogo više pažnje i truda utroše prilikom odabiranja auta s koji će provesti dvije ili tri godine, nego na izbor budućeg bračnog druga s kojim će živjeti cijeli život.

 

I dok prilikom auta muškarac prethodno pažljivo pročita auto-magazine ili se dobro informiše na auto-pijacama i prije što donese konačnu odluku dobro razmisli, dotle u brak on stupa zbog ljubavi na prvi pogled i na osnovu površnih utisaka o ličnosti budućeg supružnika. Upravo ova šokantna činjenica je razlogom što mnogi brakovi veoma rano završavaju pred sudijama za razvode. Interesantno je da s godinama supružnici sve manje pažnju obraćaju na izgled i ličnosti a sve više na zakedničke interese. Zbog toga neki psihijatri s pravom smatraju da da bi mnogi brakovi bili srećniji da se supružnici "duže traže".

 

Izbor bračnog druga posebno je bitan iz više razloga:

- Pravilan izbor pružit će čovjeku i duševno i tjelesno zadovoljstvo. Uzvišeni je Allah propisao ženidbu da bi bračni drugovi jedno u drugom našli i duševni i tjelesni smiraj, a on se može postići samo legalnim brakom.

- Od pravilnog izbora ovisi sreća oba bračna druga. Zbog toga se izboru treba spremati od rane mladosti.

- Teškoća izbora bračnog druga u vremenu u kome živimo, u kome su se ljudi udaljili od Islama i vremenu općeg poremećaja mjerila vrijednosti. Svakodnevno slušamo izjave mladića i djevojaka koji se žale kako je krug izbora životnog saputnika veoma sužen.

- Brak je čin u kome se bira najbliža osoba s kojom će se dijeliti dobro i zlo, i učestvovati u podizanju porodice, zbog toga je veoma bitno s kim će čovjek i žena proživjeti veći dio svog života. I dok za neke brak biva dunjalučkim džennetom nemali je broj i onih koji još na ovom svijetu proživaljavaju pravi džehennem.

- Izbor bračnog druga na temeljima vječnih islamskih principa garantuje čvrstu bračnu tvrđavu kojoj neprijatelj ne može nauditi. Zbog toga je pravilan izbor bračnog druga uvjetovan poštivanjem islamskih načela. Vanbračne avanture su uglavnom posljedica zaobilaženja smjernica vjere prilikom izbora.

- Pravilan izbor bračnog druga garantuje dobar i u duhu Islama odgojen porod.

 

Radi svega ovoga i niza drugih razloga koji upućuju na bitnost izbora bračnog druga, Islam nije ostavio i prepustio ovu temu samo čovjeku već mu je dao određene smjernice i upute.

 

Motivi ženidbe

 

Poslanik s.a.v.s. u nekoliko hadisa sugeriše izbor bračnog druga.

O motivima koji mladića navode na ženidbu on kaže: "Četiri stvari udaju djevojku; imetak, porijeklo, ljepota i vjera. Izaberi onu sa vjerom, bit ćeš sretan."

Ovaj nam hadis govori o četiri najvažnija motiva ženidbe. Svaki od navedenih može biti dovoljan razlog za izbor supruge. Poslanik u pomenutom hadisu spominje stvari radi kojih se ljudi inače žene. U redoslijedu prioriteta motiva, daje se prednost vjeri, što znači da djevojka možće biti i bogata, i lijepa i dobrog porijekla, ali ako nema vjere tada sve nabrojano može biva kazna umjesto blagodati.

Onaj ko se oženi samo radi imetka jer mu je punac bogat, a ne radi vjere djevojke, jedno vrijeme će imati imetak, ali ne i uredan brak. Uz sve to slijedi mu siromaštvo.

Onaj ko se oženi samo radi dobrog porijekla žene, dovest će sebe u opasnost da dok je u braku živi u sjeni svoje supruge ili njene rodbine. Dakle, bit će ponižen.

Onaj ko se oženi samo radi ljepote imat će ljepoticu, ali možda ne i suprugu. Ako je lijepa njemu, lijepa je i drugima. Dakle, ako ne postoji unutarnji čuvar njene ljepote, a to je vjera, teško će je muž sačuvati od pogleda i smutnje drugih. Poslanik s.a.v.s. kaže: «Ne ženite se ženama radi njihove ljepote jer će ih možda ljepota napustiti, i ne ženite ih radi njihova imetka jer će se možda uzoholiti nego ih ženite radi vjere...» Iako ovaj hadis u sebi ima određeni vid slabosti, njegova poruka je u skladu sa prethodnim hadisom u kome se vjera preferira nad drugim karakteristikama.

U drugom hadisu on kaže: "Ko oženi ženu zbog imetka Allah će mu povećati siromaštvo. Ko oženi ženu radi porijekla, Allah će mu dati poniženje. Ali ko oženi ženu da bi sačuvao svoj pogled, zaštitio se od bluda i čuvao rodbinske veze, Allah će mu dati bereketa u ženi kao što će i njoj dati bereketa u suprugu." (Ibn Hibban)

Prema ovom hadisu nije dozvoljeno da primarni motiv ženidbe bude jedno od troga. Oni mogu biti sekundarni motivi i šeriat nema ništa protiv toga. Vjera djevojke mora biti dominantna jer je ona jedini garant uspjeha braka, dok svi ostali motivi nisu nikakva garancija jer su prolazni i nestabilni.

Dakle, ko oženi vjernicu radi njene vjere, naći će bogatstvo u svom životu jer Allah takvima daje bereket u životu, a kome Allah da bereket taj se ne treba bojati za nafaku. Takva supruga je sama po sebi najveće bogatstvo. «Dunjaluk je blago, a najveće ovodunjalučko blago jeste dobro odgojena žena». (Ibn Madže)

Ko oženi vjernicu radi njene vjere, sama vjera je već dovoljan garant njena dobra porijekla. Dokaz je to da se ona odgajala u vjerničkoj uzoritoj porodici. A ako i nije kao što je slučaj danas u nemali broj familija, tada je njena vjera garant da će oni izroditi dobar porod, a njihova djeca će imati dobro porijeklo. Zbog bereketa vjere, Allah daje uspjeh u životu.

Ko oženi vjernicu radi njene vjere, imat će i ljepoticu u svom životu. Čak i ako nije neka ljepotica u očima drugih, Allah je omili i uljepša njenom mužu, pa mu ona bude najvećom ljepoticom. Još ako u njoj nađe smiraj o kome Allah govori, tada se njihov brak smatra najuspješnijim brakom.

Ko se oženi zbog jake djevojkine vjere, naći će sve u životu radi čega se ljudi inače žene. Vjernik nema ni od čega koristi nakon bogobojaznosti kao od pobožne i dobre žene. Poslnik s.a.v.s. je rekao: "Najbolja žena je ona koju kada pogledaš obraduje te, kada joj šta narediš, posluša te, ako je zakuneš opravda ti zakletvu, a ako si na putu pazi na tvoj hatur i tvoj imetak». (En-Nesai i drugi)

 

Ljepota nije zabranjena!

 

Hvala Allahu kada nije zabranio da čovjek ženi lijepu ženu. Po prirodi stvari svaki muškarac voli lijepu, zgodnu i srcu dragu ženu. Ako ne oženi takvu cijeli će život u duši osjećat prazninu. Ali, ako oženi lijepu i zgodnu ženu, osjećat će se sretnijim, jačim i ponosnijim. Zbog toga Islam i nije zabranio motiv ljepote već ga samo uvjetovao vjerom. Uz vjeru ljepota ima smisla. Bez vjere ona može biti velikom kušnjom, kaznom i nesrećom. Svjedoci smo nesreće brakova u kojima je ljepota bila glavni motiv ulaska u brak.

Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Allah je lijep i voli ljepotu". Zašto bi je vjernik izbjegavao?! Od Džabira b. Abdullaha se prenosi da je Poslanik s.a.v.s. rekao; Ako neko od vas želi da zaprosi ženu pa mu bude omogućeno da vidi ono što će ga potaknuti na brak s njom (dakle njen izgled) neka to i učini».

Džabir r.a. kaže: «Zaprosio sam ženu pa sam potajno gledao u nju i u ono što me je potaknulo na brak s njom (izgled i pokrete tijela) i oženio sam je» ( Ebu Davud)

Najvažnije je shvatiti da vjera ne isključuje ljepotu, niti obrnuto.

 

Ženite rotkinje!

 

Islam ide tako daleko da mladićima sugeriše da kod izbora supruge gledaju da ona koju žene bude rotkinja, jer jedan od bitnih ciljeva ženidbe jeste i želja za potomstvom. U vrijeme Poslanika s.a.v.s. čovjek je zaručio nerotkinju. Obratio se Poslaniku i rekao: "Zaručio sam lijepu i iz dobre porodice djevojku, ali ona ne može rađati. Poslanik mu je zabranio da je oženi i rekao: «Ženite lijepe i drage žene i one koje rađaju, jer ću se ja vašim potomstvom ponositi na Sudnjem danu».

Vjerujem da ne postoji vjernik niti vjernica koji ne žele imati djecu. Upravo zbog te činjenice i da čovjeku ne bi teško pao život bez djece Islam preporučuje ženidbu rotkinja. Ova preporuka podrazumijeva i ljekarski pregled ukoliko za njim ima potrebe radi utvrđivanja mogućnosti rađanja. Iako se mogućnost rađanja može utvrditi i na osnovu usporedbe sa djevojkinim najbližim rodicama, sestrama itd. Zašto sebi uskraćivati blagodati koje nam je Allah darovao?

 

Ženite djevice!

 

Islam preporučuje da djevojka koju ženimo bude djevica. Nevinost djevojke je garancija da nije imala predbračnog seksualnog iskustva što je vječita želja svakog muškarca. Ženidbom djevice ljubav biva čvršća i vjernija. Njena ljubav prema mužu je iskrenija. U stihu se kaže: «Prva ljubav je prava ljubav».

Kada je Džabir b. Abdullah oženio udovicu Poslanik s.a.v.s. mu je rekao: «Zašto nisi oženio djevicu s kojom bi uživao i koja bi s tobom uživala.?» Obavijestio ga je da je to uradio zato što je njegov otac iza sebe ostavio malu žensku djecu kojima je potrebna njega i briga. Udovica je sposobnija brinuti se o djeci od djevojke koja još uvijek nema iskustva u kućnim i porodičnim stvarima.»

Naravno, nije zabranjeno oženiti ni udovicu. U vremenu i prostoru u kome mi živimo ženidba udovica je jedno od rješenja socijalnog pitanja.

Ono na što bih posebno htio skrenuti pažnju jeste insistiranje mladića na ženidbi sa djevicama. Kada bi mladići zauzeli stav o ženidbi samo djevica i kada bi to postao princip u njihovoj praksi kao što ga Islam preporučuje tada bi vrata nemoralu uveliko bila zatvorena. Dakle, jedan od načina sprečavanja nemorala jeste i insistiranje na ženidbi djevica koje bi, nakon zaživljavanja ove prakse, sebe bolje čuvale od predbračnih nedozvoljenih odnosa. Dokle god postoje mladići kojima ne smeta ulaziti u brak sa djevojkom koja je već imala seksualne odnose, pogotovo nedozvoljene, prije braka, dotle ćemo tonuti u more nemorala iz kojeg dugo nećemo moći izaći.

 

Podobnost i prilika

 

Također je potrebno imati u vidu da mladić i djevojka koji imaju namjeru da se uzmu, trebaju biti dostojni i jednaki jedno drugom.

Od Aiše r.a. se prenosi hadis: “Birajte za svoje potomstvo ravne njima i udajite za ravne njima.» Dakle, ono na što treba obratiti pažnju prilikom izbora bračnog druga jeste jednakost. Pod jednakošću, između ostalog se podrazumijeva da izabranik bude ravan izabranici u vjeri, moralu, društvenom položaju, porijeklu, imetku, itd. Mnogo je brakova koji su osuđeni na propast zbog neuravnoteženosti društvenog i materijalnog položaja djevojke i mladića. Ako je on iz bogate a ona siromašne porodice, to će joj za nekoliko godina biti velika mahana. Ako je muškarac siromašan a supruga mu bogata, kad-tad će doživjeti prigovore, posebno ako sebi dozvoli da stanuje u porodičnoj kući svoje supruge. Razlika u društvenom položaju i porijeklu mladenaca, također, može izazvati probleme u braku. Iako živimo u dvadesetprvom stoljeću, mnogi od nas nisu odmakli od paganske pristrasnosti glede svog porijekla i položaja. Želeći zaštititi brak od svake eventualne smetnje koja bi se mogla ispriječiti njegovom kontinuiranju kroz život, Islam je propisao i jednakost mladenaca u gornje spomenutim stavrima. Ljudi smo i nikad se ne zna kad će neko potegnuti za porijeklom, imetkom, ugledom itd.

Interesantno je da se Poslanik s.a.v.s. u spomenutom hadisu obraća kako mladencima tako i njihovim starateljima, što znači da kako god ne bi trebalo biti svejedno mladima koga biraju za bračnog druga tako ne bi trebalo biti svejedno ni njihovim roditeljima. Pošto su roditelji upućeniji od svoje djece u pitanja porijekla, društvenog i materijalnog položaja djevojke i mladića, smatra se da su oni najpozvaniji da pomognu djeci u izboru bračnog druga.

 

Svi ovi hadisi, na ovaj ili onaj način, upućuju na važnost izbora bračnog druga ili čak direktno ukazuju na osobine i karakteristike koje treba cijeniti prilikom takvog izbora.

Dakle, Islam i u ovom slučaju svojom uputom i preporukom pomaže čovjeku da lakše i sretnije proživi dunjaluk, da potpunije učestvuje u izgradnji zajednice u kojoj živi kao i da lakše obezbijedi svoj uspjeh na ahiretu.

 

U slijedećem nastavku:

Ima li žena pravo na izbor bračnog druga?

Ignorisanje roditelja prilikom izbora

Uticaj medija i interneta na izbor bračnog druga:

 

Hfz.mr. Senaid Zajimović

U ime Allaha,Milostivog,Samilosnog
http://islamskiblog.blogger.ba
23/07/2007 09:58